Albin somnade i bilen på väg hem från svärfar igår. Yes tänkte jag, nu sover han för natten! Bar in honom och la han i sängen. Yes, han fortsatte sova! När Fredde kom hem och vi skulle kolla på film, ca två timmar efter Albin somnat, så ja vem vaknar... Nattningsprocess började och varade i två timmar till tills jag gav upp. Vid den tidpunkten hade jag och Fredde bestämt oss för att kolla på film på paddan i sängen så Albin fick krypa ner mellan oss och vara med. Vi somnade nog straxt efter ett hela familjen och vaknade halv tolv nu. Jaaaag ooorkar inte!! Albin kommer vara så trött imorgon på dagis om han inte lägger sig i tid. Jag och Fredrik får helt enkelt lägga oss i tid idag också. Det blir INGEN film ikväll utan bums i säng. 

Tror Albin har svårt att somna/sova i sin säng eftersom att han sov med oss i 6 månader när vi bodde hos mamma. Så jag tror vi börjar med att komma in i rutiner och så får vi köra sova-i-sitt-eget-rum när rutinerna sitter. Vilket betyder att Albin sover med oss... Det är ju mysigt men vi som par förlorar ju ganska mycket tid tillsammans. Men vad gör man inte för sina barn? 
Albin kommer väl lära sig sova i sitt rum lagom tills bebisen kommer så del här förhållande-grejen är ju bara att skippa. Eller lösa på andra sätt :) 

Nu ska vi göra något vettigt av den här dagen. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: