Har spenderat hela dagen med att sitta i telefonkö till diverse olika företag. Bla försäkringskassan, eon och skatteverket. Åh nu kom jag på att jag även skulle ringt kommunen, får göra det imorgon. 
Men nu ska jag berätta något, det är såhär att min dotter inte har fått något personr än. Alltså hon är inte registrerad hos skatteverket och när jag pratade med dem idag sa han att dem inte hade fått någon anmälan om hennes föddelse. Jag fattar ingenting?  man ska väl få personnr direkt på BB?. Albin fick det och min BM på förlossningen sa att det var något strul så det skulle säkert komma "om en stund". Och inte tänkte vi något mer på det när vi kom till BB-hotelet. Det var när vi var på återbesöket som hon undrade om Lillys fyra sista siffror. Då slog det mig att vi inte fått dem och hon på återbesöket sa att skatteverket skickar hem det om vi inte fått det ännu. Meeeeen nu är det ju inte äns anmält att hon har födds. Jag ringde till förlossningen direkt och hon som svarade tog mina uppgifter och lovade att en barnmosrka skulle ringa mig. Men ingen har ringt ännu så jag måste ringa tillbaka imorgon. Men vad innebär det här nu liksom? Sjukt irriterande är det iallafall. 
 
Nog om det. jag har stor handlat idag också. Det är ju så otroligt skönt när det är gjort men fy va det är tråkigt. Skriva handlingslista, gå runt i affären, glömma grejer, gå fram å tillbaka osv. nä inte kul alls. Men nu har vi så mycket mat hemma så att det inte får plats. haha. 
 
Ja ni hör ju, riktigt tråkmåndag. Men det har varit en nödvändig dag. Nu ska jag plocka lite här hemma innan det är dags för nästa amning. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: