Efter att Albin blivit fin i håret så åkte vi hem till Jenny en stund. Albin blev hängig å trött efter ett tag och det visade sig att febern var tillbaka. Han hade nämligen det inatt men imorse var han feberfri och pigg så kände absolut inte för att sitta hemma å uggla varken han eller jag. Var jättemysigt att träffa Sandra och luncha med henne och Albin var hur nöjd som helst med godispåsen han fick av henne. 
Men iallafall så kom febern tillbaka så vi åkte hem i tron om att vila. Hade typ tänkt att Albin skulle somna på två röda efter han fått alvedon men inte det. 
Nej. Först protesterade han och grinade över att han inte ville ta alvedon. Men eftersom jag ansåg att det var nödvändigt för hans skull så gav jag mig inte. Försökte med allt. "Du får godis direkt efter, saft, tuggummi vad som helst, du får välja" hade bara flytande alvedon hemma. Men han vägrade. Grinade och höll för munnen "äckligt mamma, den jätteäckliga!" Meeeen tillslut! Efter ca en kvart av alla möjliga mutor var han villig att smaka. Men bara om han fick dricka saft ur sin starkvatten flaska med AIK märke på som han fått av morfar direkt efter (starkvatten=kolsyrat vatten. Å ja, Fredde är INTE nöjd över AIK märket). Sagt å gjort! Så jäkla stolt blev jag så jag höll på att spricka. Han verkligen övervann sin rädsla. 
Efter alvedonintaget blev ju ungen pigg å skulle minsann kolla tv, bygga me lego, kolla paddan, äta mat framför tv, leka med bilarna, gulla med Lilly. Men trots att han inte somnade så gjorde han allt med 50% energi så det var ingen turbo på han. Så mestadels har vi myst i soffan nu på kvällen. Fredde är iväg och tar några öl med sina kompisar så det har faktiskt varit jättemysigt att bara vara hemma själv med barnen. Få rå om dom båda två och bara vara. 

Men nu sover dom sedan någon timme tillbaka så jag håller på här hemma. Som vanligt! Finns liksom alltid något att göra. Rensa papper, i å ur diskmaskinen, bädda rent i sängarna, dammsuga, tvätta, hänga tvätt. Ja alltid är det nått. Å nu ska jag fortsätta en stund till innan jag ska sova. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: