Imorse stressade vi iväg till BVC. När vi väl var där så satt vi i väntrummet och väntade, å väntade å väntade. 35 minuter efter avsatt tid kommer vår barnsköterska ut å ropar upp någon annans namn och i nästa sekund tittar hon frågande på mig och undrar om vi hade bokat en tid. "Öööh ja, för 35 min sen" svarade jag och log över att jag inte är den enda på jorden att vara snurrig. Hon beklagade sig och frågade om vi kunde vänta en stund till. Jo men varför inte, Albin trivdes super bra i väntrummet med allt lego och jag satt ändå bara å beundrade Lilly. Så 20 min senare fick vi komma in. Hon upptäckte då att hon bokat in oss den 3/3 istället för 3/2 så vi dubbelkollade när vi bokade nästa tid så att det skulle bli rätt. 11/2 ska vi tillbaka, alltså nästa tisdag! Hur som helst så har flickebarnet gått upp som hon ska måtte för idag är: 

Vikt: 2975g 

Längden mäter man när hon är fyra veckor. Men hon har alltså gått upp ett halvt kilo sedan hon föddes så det är jättebra. Snart är min lilla tjej ikapp storebrors födelsevikt! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: