När jag nattade Albin tidigare idag var han inte alls trött och ville inte alls sova. Han var pain in the as och skulle göra allt för att inte ligga ner å slappna av. Det slutade med att min korta stubin gick åt och jag sa godnatt med väldigt arg ton och stängde dörren. Gick ner till Tv för att fortsätta kolla på min nya favvo serie, sons Of anarchy. Jag hoppades på att Albin kanske skulle somna av sig själv men jag var 99% säker på att han skulle tassa ner för trappan å be mig komma. Mycket riktigt gjorde han de. 
I vanilga fall hade jag sagt med bestämd ton "gå och lägg dig igen, du ska sova" och följt honom tillbaka till sängen. Lagt mig där för att åter igen säga "godnatt" och göra om hela läggningsprociduren. 
Meeeen, när min söta lilla underbara son tassar ner för trappen så jag möter honom med hans stora oskyldiga ögon och han säger med sin allra oskyldigaste rös "mammaaa, ja vill sjova sammans min lillabjooor. Ja vill tjäffa han nuuew mamma" 
Alltså förstår ni hur jag smälte!? Det gick ju liksom inte att vara sträng och säga med bestämd ton att han skulle sova. Nej nej. Jag vek mig totalt. Han träffade rätt punkt och han förstod det också. Även fast han menar det så visste han hur kärleksfull jag skulle bli om han tog upp samtalsämnet om bebisen (Albin har själv bestämt att det är en lillabjor, vi får väl se) han är smart min grabb. 
Så vi gick upp och pratade om bebisens ankomst. Det var så roligt att höra hur intresserad Albin var. Vi kom fram till att bebisen skulle vara alldeles för liten för att äta godis, att det skulle komma snö och jultomten skulle komma innan bebisen kommer ut, att bebisen ska ha napp när den blir ledsen och att Albin då ska trösta bebisen. Albin vill även att bebisen sover med honom. Bredvid honom i sin säng. Helst nu idag. Så då förklarade jag igen med snön å tomten att de måste komma först innan Albin får sova med bebisen. Han var så nyfiken och längtans full att jag fällde en tår av lycka. Tänk att min lilla bebis ska bli storebror. Han kommer bli en sådan fin storebror och förebild för bebis. Och jag längtar ihjäl mig, speciellt efter ikväll,  efter min lilla bebis i magen! Efterlängtade syskon <3 


 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: