Nu går det undan! Det är inte långt kvar och för varje dag som går känns det mer verkligt. Bebisen, som jag nu tror är en liten Lilly, buffar runt som bara den. Huvudet är fortfarande nedåt och jag tror det lagt sig till rätta. H*n brukar puta ut med rumpan och fötterna är jag nära på att "få tag i" när h*n trycker ut dom.

Enligt min app ska bebisen väga mellan 2,5 - 2,8kg men jag skulle tippa på att min lilla bebbe väger mellan 2,2-2,5 ca. Det är ju en liten bebis som sagt. 
Jag ska tillbaka till DS imorgon och kolla flödet i navelsträngen. Sist jag var där,i söndags, så frågade jag varför jag behövde komma tillbaka så många gånger om nu allt såg bra ut. Jag undrade om det var något fel och varför dom inte säger det. Men läkaren konstaterade att ultraljuds sköterskorna mäter ju alla organ och skelett och även CTG-frekvensen (hjärtat) och flödet i navelsträngen, så om det såg bra ut så skulle det inte vara någon fara. Han förklarade att de ville bara ha extra koll så att bebisen växer ordentligt och följer sin kurva och om det nu skulle vara något fel på tillväxten så skulle det åtgärdas med en igångsättning men det var absolut inte aktuellt nu. Så länge bebisen växer som den ska och har det bra i magen så får den stanna kvar tills det är dax. Så det känns lugnande. Imorgon är det ultraljud igen som sagt och då ska de kolla flödet och nästa vecka är det tillväxten de ska kolla. 

Men, ut över det här så mår jag bra. Bebisen verkar också må bra och den är livlig och rör på sig. Den har även väldigt mycket hicka :) 
Ååh vad jag längtar nu! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: