Albin somnade tjugo över åtta igår. Jag hoppades innerligt att han skulle sova hela natten. Jag bar över honom till sin säng så jag och Fredde kunde kolla film. Meeen två timmar senare kom ju lilla tigern in. Fredde skulle upp tidigt idag så han överlät nattningen till mig och gick upp å la sig. Jag själv var dödstrött så jag och Albin låg å mös en stund. Jag somnade om vart annat och till slut skaka Albin liv i mig och konstaterade att han minsann inte skulle sova. Amen orka! Då var klockan tolv och jag kände inte för att ligga å klia honom på ryggen, sjunga godnatt-visor eller lyssna på Carolas barnvisor album för 100e gången så jag satte på en film åt ungen. Jag somnade på två röda, kl 1 vaknade jag av att Albin snackade för fullt samtidigt som han kollade järnjätten. Då fick jag nog. Stängde av och sa godnatt! Slumrade till och Albin låg å vred å vände på sig kl 4 vaknade jag å behövde gå på toa, då sov Albin som ek stock. Så jag hoppas för hans skull att han somnade ganska snabbt efter mig där vid ett tiden. 

När klockan ringde sju vaknade inte ens Albin. Knappt att jag vaknade. Jag bestämde ganska snabbt att snooza till åtta typ. Vid halv åtta väckte jag Albin så vi låg och morgonmyste. 
Så nu är vi vakna efter nattens bravader. Nästan iallafall. Vi har ätit frukost och just nu försöker Albin klä på sig själv. Ska gå å titta till så det inte blir alldeles för tokigt :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: