Det känns lite halv-onödigt att spendera 4 timmar på DS 1 gång i veckan för att höra att allt är bra. Jättefin kurva på CTG, livlig bebis, bra blodtryck och inga äggvite ämnen i urinet. Men jag är ändå glad och tacksam över att det är måna om mig och bebisen hälsa och vill vara på säkra sidan till 100%. Det dom konstaterar varje gång är "det är en liten bebis men det betyder inte att det är onormalt eftersom att Albin inte var så stor och du själv inte är så stor". Jag litar på det, för det låter ju rimligt. 
Hon frågade om jag ville ha ett sista TUL om två veckor men att det inte var nödvändigt eftersom att jag då räknas son fullgången. Men jag kände att det är lika bra. Så ska tillbaka på fredag om två veckor. 


Vi är numera rutinerade på att göra CTG kurva och sysselsätta oss medans. 

Kommentarer
MammaLola säger:

Men oj, fyra timmar?! varför tar tillfällena sådan tid? (ska också göra TUL framöver)

Svar: För att jag har behövt vänta på läkare osv men idag hade jag bokade tider så då tog det inte riktigt så lång tid :)
Hanna - när tre blir fyra

2014-01-03 | 22:50:21
Bloggadress: http://livsviktigt.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: