Vi svängde förbi centrum idag innan vi åkte hem. Och då passade jag på att gå till bokaffären och inhandla boken "träning för nyblivna mammor". Har tänkt på det under hela graviditeten. Inte att köpa just den boken men mer just över HUR jag ska få tillbaka min vanliga kroppsform. Även fast jag inte gick upp speciellt mycket den här graviditeten heller så är det såklart påfrestande för kroppen att vara gravid. Mina mål är i första hand att få tillbaka muskulaturen i bäckenbotten och magen eftersom att det är dom områdena som tar mest "stryk" under en graviditet. Men jag vill ju få tillbaka styrkan i hela kroppen, givetvis. Jag vill nog till och med förbättra den än vad det var innan jag vart gravid. 
Men hur som helst så har jag kollat på den här boken tidigare och jag följer även Olga Rönnberg, som skrivit boken, på Facebook och det verkar som hon har stenkoll på hur man ska träna rätt efter en graviditet så det känns super bra att jag gick och köpte den här boken. Det blir, precis som rubriken säger, en investering i mig själv!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: