Är påväg till jobbet (livsfarligt att gå å skriva så jag ska fatta mig kort) och har precis lämnat Abbe på dagis.
I måndags var jag hos farbror doktorn och fick domen halsfluss. Har inte haft det sen jag var typ tio år och då var det snack om att operera bort halsmandlarna för att jag var ett så kallt halsfluss-barn. Men så fort det kom på tal fick jag såklart aldrig halsfluss igen. Fram till nu då. Jag kände igen symtomen direkt - feber + ont i halsen. Jag fick välja om jag ville ha behandling eller inte och det var ganska självklart att ta behandling så jag kunde få bli frisk och inte smitta efter två dagars penicillin kur istället för att härda ut utan behandling och kanske bli frisk inom fyra dagar. Så nu käkar jag penicillin och känner mig helt frisk men ska äta penicillin i åtta dagar till. Det är iallafall skönt att komma tillbaka till jobbet. Blir ju tokig av att vara hemma!

Nog om det. Nu ska jag fortsätta min promenad till jobbet. Hej sålänge


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: