Jag vaknade 7.10 idag. 20 minuter innan jag började. Panikslagen skrek jag på stackars Fredrik över att det minsann var han som stängt av mitt alarm. Att han var taskig nog att jävlas med mig så jag skulle komma försent till jobbet. Förstår ju nu i efterhand att han aldrig skulle göra så. Men just då var det bra att skylla på.
Jag studsade upp och ringde min kollega och bad om att få lifta med henne, hon hade precis åkt hemifrån så det var bara att sätta på sig de närmaste plagget, borsta hår + tänder och springa, bokstavligt talat, ut för att bli upphämtad.

Dagen har varit bra trots lilla försovningen. Förutom att det började regna på eftermiddagen. Men det behövdes ju. Hade date med Mallan efter jobbet. Alltid lika trevligt och alltid lika mycket snack.

Och nu sitter jag här igen. Precis som igår, och inser att klockan snart är 11 och att jag borde gått och lagt mig för ca en timme sedan. Men jag lär mig aldrig. Ställa klockan ska jag göra, Minst TRE alarm. Då borde jag vakna imorgon..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: