Nu har vi pyntat hela huset här hemma! Så himla mysigt. Känner mig verkligen hemma här. 

För er som har varit nyfikna på att få se bilder på hur vi bor så har jag nu tagit några. Det blir två flugor i en smäll. Ni får se julstämningen och hur vi har det här hemma :) 
(Hallen som vi byggt till, den är liten men välbehövlig!) 

(Julgranen är uppe och fick en bra placering under "mördar-trappen". En liten glimt av köket ser ni också) 


Badrummet-Litet men praktiskt. Direkt till vänster i har vi varmvattenberedare och tvättmaskin. Längst in är duschen. 



Matsals avdelningen. ni ser ju hallen precis bredvid. Innan vi byggde ut kom man alltså in direkt i matrummet. Hade vi inte byggt ut så hade vi aldrig fått plats med vårt älskade stora matbord. Så är verkligen super nöjd med det. Nöjdast är jag med stolarna som vi köpte igår. Visst är dom snygga? 




Albins rum. Väldigt litet men jag har försökt göra det bästa av det. Här inne har vi tryckt in tre garderober där vi har våra kläder och en byrå som fungerar som linneskåp. Albin har fått en liten yta för lek, men av erfarenhet vet jag att Albin hellre drar ut sina saker i köket så det verkar funka för hans del. 


Här har vi stans brantaste trapp, haha. Vardagsrummet har vi där uppe. Nu får ni lite perspektiv på hur litet vi bor. Vårt sovrum till höger, lite större än Albins men inte mycket. 

Har inte tagit några bilder på vårt sovrum och loftet/vardagsrummet idag för att klockan blev så mycket och Albin skulle nattas osv. Men det får ni se en annan dag. 
Vi har verkligen ett "compact-living" hus och det är precis på håret att vi får plats. Men det är så otroligt mysigt och vi trivs verkligen här. Det som är charmigt är loftet och att vi har typ 7m takhöjd i köket. Det kommer dock försvinna då vi bygger ut övervåningen för att få två rum till. Men det får bli nästa år. Jag längtar också tills vi fått ordning på tomten och en skjyst veranda. Men jag har hört att man alltid har projekt igång när man har hus och vi har verkligen fått en smakbit på det. Så en sak i taget. Nu ska vi bara njuta av tiden vi har här tillsammans och att vi äntligen bor i vårt hus! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: