I skrivande stund sitter jag och läser medicinsk grundkurs 1. Jag pluggar alltså. Dagis ringde imorse för att de upptäckt prickar/utslag på Albin. Inge allvarligt då hans välmående är på topp. Men jag hämtade hem honom för säkerhetskull. Har pratat med husläkarna och dem tyckte att vi skulle avvakta innan vi ska kolla upp prickarna hos doktorn. 
 
Hur som hels så är vi hemma och Albin ligger och vilar. Då passade jag på att plugga vilket får mig att tänka tillbaka till då jag var mammaledig. Jag saknar den tiden ofta faktiskt. Just för att slippa den här vardagsstressen. Gud va härligt. Samtidigt som jag under den tiden hoppades att tiden skulle gå fortare för att få börja jobba och komma in i vardagsrutiner- Hämta, lämna, jobba, laga mat osv. Det är lustigt det där med att man aldrig är nöjd. Det är klart att jag är nöjd med livet i allmänhet, men jag strävar alltid efter något mer. Vilket jag anser är positivt då det tagit mig än jävla bra bit in på livet. 
 
Inte för att skryta, men jag vill ge mig själv en klapp på axeln över det jag åstakommit under de senaste tre åren. Jag har tagit körkort, Jag har pluggat två årskurser under ett år (pluggade tvåan och trean smtidigt), Jag har varit mammaledig, jag har tagit studenten, jag har heltidsjobb, jag har köpt min första bostad med mannen i mitt liv, jag har börjat plugga igen och jag har uppfostrat världens finaste snart treåring! Har jag nämnt att jag inte äns fyllt 21 år? DEN ni! inte illa enligt min mening. 
 
Men det här med att jag aldrig är nöjd kan också vara negativt. Jag kan känna att jag har svårt att stanna upp för stunden och njuta av det fantastiska liv jag har. Det är något jag måste lära mig. Note to myself - Lär dig stanna upp och njuta av livet, lev idag och inte i framtiden. Jag måste iallafall hitta en balans mellan att blicka framåt och verkligen leva i nuet. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: