Godmorgon. Jag och Albin gick upp för en stund sedan. Han har bränt sig. igår gjorde han det hemma hos mamma på en platt-tång. Men stackars lilla pojke. åh gud va han skrek. Sådär hjärtskärande :( . Såfort han hade bränt sig så spolade jag hans händer under kallt vatten. Men det syndes inga märken så det var lite svårt att se vart han hade bränt sig på kroppen eftersom jag inte såg hur det gick till när han brände sig. Men inatt vaknade han av att han hade så ont antagligen så då kollade jag på händerna hans och då har han stora bränblåsor, en på långfingret, en på ringfinger, och en på lillfingret. åh det gör så ont i  mig att se honom lida. Men efter lite skrik i natt så gav jag honom en alvedon för att lindra smärtan och de verkade funka eftrsom att han inte vaknade nå mer.

Jag har läst lite om vad man ska göra om man fått brännblåsor och det ända man ska göra är typ att låta dom vara sålänge don inte har spruckigt. Men om ni vet något sett som kan linda så kan ni ju säga till :)
Nu ska jag leka med lillskiten som sitter och rycker i alla sladdar här.
Albins blåsor. min stackars lilla plutt :(
Kommentarer
Maja-Mamma till Joel säger:

åh gud vad hemskt,vad ont han måste ha! stackars lilla Albin! hoppas det går över snart

2011-05-11 | 09:19:12
Bloggadress: http://mammasjoel.blogg.se/
julia s säger:

linda hans händer med gasbinda!

för att förhindra att blåsorna går upp det är jätte viktigt! Dom får inte gå sönder för då kan han få infektioner. Linda dom medans blåsorna är så stora.



kram!

2011-05-11 | 09:35:03
Bloggadress: http://stromsten.blogg.se/
Nathalie - Mamma till Elias säger:

Neej fyy stackars liten!! Ååå vad ont! Man vet ju själv hur det känns att bränna sig på plattången... Och med deras tunna lilla baby hud... :(

2011-05-11 | 10:20:30
Bloggadress: http://nathalieheleander.blogg.se/
Nathalie - Mamma till Elias säger:

Verkar som att kommentaren gick bort =/ Så jag skriver väl om då haha :P



Jaa jag tycker inte om det där skriket när dom har ont eller något, typ som när Elias tog sin 3 månaders spruta. Man vill ta över deras smärta =/



Jaaa jag tycker verkligen att vi borde göra det! Det vore jättetrevligt :D

2011-05-11 | 22:43:29
Bloggadress: http://nathalieheleander.blogg.se/
H säger:

Sätt på plåster eller linda med något och så kan man ta xylocainsalva som man köper på apoteket. Sen finns det som silikonplåster vet dock inte vad dem heter, kallar dem för brännsårsplåster ;) Hade en sånna när jag hade bränt mig på ett avgasrör :)

2011-05-12 | 19:18:26
Anonym säger:

nej men lilla plutten! Hur gick det sen? Har de försvunnit nu eller syns det fortfarande? Stackarn...

2011-05-14 | 12:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: